Nasza platforma sprzedażowa – jest pod względem technologicznym jednym z najnowocześniejszych rozwiązaniem tego typu w Europie, w firmie o takim wolumenie obrotów oraz bazie klientów.

Już na etapie prac koncepcyjnych, poszukiwaliśmy wzorca, czegoś na czym można by się oprzeć, aby nie wyłamywać otwartych drzwi i ewentualnie kupić gotowe rozwiązania na rynku. Okazało się to niemożliwe. Musieliśmy stworzyć własny system rozwiązania, które jest adresowane zarówno dla naszych wieloletnich klientów jak również do pokolenia cyfrowej transformacji, tak zwanej Generacji Y, która większość zakupów dokonuje w sieci. Dokonaliśmy, przełomu, który inni będą naśladować. Ale to my byliśmy pierwsi.

Wdrożyliśmy system wirtualnych kart lojalnościowych w Klubie Rossmann. Zarejestrowany i zidentyfikowany w systemie użytkownik, otrzymuje wszystkie gratyfikacje należne stałym klientom, identyfikując się smartfonem. Pozostaje zintegrowany z systemem kasowym. Tym sposobem Rossmann odszedł od stosowanego przez ponad 20 lat na rynku retailowym lojalnościowego systemu kart plastikowych. Obecnie z systemu korzysta (za pomocą aplikacji) blisko 6 milionów użytkowników (tylko w dniu premiery aplikacji zainstalowało ją 215.000 klientów, dwa tygodnie utrzymywała się na pozycji lidera wsród instalowanych aplikacji w Polsce, wyprzedzając np. Facebooka i Messengera). To kontynuacja wdrożenia rozwiązania click & collect z 2016 roku, tworząca kompleksowe rozwiązanie, które integruje istniejące w firmie kanały dotarcia do klienta w jeden spójny, logiczny i łatwy w zarządzaniu. Platforma wiąże wszystkie punkty sprzedaży w zintegrowany system, pozwalający liniowo nadzorować tą ogromną infrastrukturę handlową.

Rossmann zwycięzca Digital Excellence Awards Customer Experience

IT skonsolidował oraz wyskalował, w odmienny od dotychczasowego sposób, ponad 30 systemów biznesowych typu ERP, WMS, CRM, APS, również systemy płatności elektronicznych, systemy kasowe, BIG DATA, F&R, Service Desk oraz FK. Każdy sklep został wyposażony w urządzenia mobile i aplikacje pozwalające w czasie rzeczywistym obserwować i realizować proces realizacji sprzedaży internetowej.

Projekt kierowany był do wszystkich klientów, również tych którzy dotychczas nie używali urządzeń mobilnych czy internetu do robienia zakupów.

Biznes zdefiniował zadanie zbudowania rozwiązania, które zachęci naszych klientów do przeglądania oferty i tworzenia zamówień w świecie wirtualnym, a jednocześnie skłoni ich do odwiedzenia naszych tradycyjnych sklepów, aby to zamówienie odebrać. Zrobiliśmy to – tą formę zakupów realizuje ponad 94% użytkowników platformy.

Projekt zakładał, że bardzo ważna właściwością której oczekują klienci jest wygoda robienia zakupów. Zamawianie ich w dowolnym czasie, miejscu za pomocą każdego medium bez ponoszenia dodatkowych kosztów (koncepcja click & collect), z pełnym przekonaniem, ze kupują produkt najbardziej dla nich odpowiedni (spersonifikowana oferta, indywidualne rabaty). To sie udało.

Projekt to również budowa nowych zespołów, które :

  • wytwarzają aplikacje mobile (iPhone, Android)
  • tworzą skalowalne rozwiązania oparte na mikrousługach
  • wdrażają rozwiązania chmurowe, a także oparte o technologię Hdoop